Subscribe to EIR Online


Leading Saudi Daily Covers
EIR vs. Kissinger

Dec. 3, 2001 (EIRNS)—The leading Saudi and international Arabic-language daily Asharq Al-Awsat, published an article today by EIR authors Michele Steinberg and Hussein Al-Nadeem under the title: "Who Is Behind The Attack On Saudi Arabia And Egypt ... And Why?" The subtitle answered the question: "An American Coup d'État, Aiming To Impose The 'Clash Of Civilization' Policies, And Creating A New Roman Empire." The article is largely an Arabic translation of Steinberg's article in the Nov. 30 EIR. The editors of Asharq Al-Awsat reported on what they characterized as "American politician and economist Lyndon LaRouche's analysis of the Sept. 11 events and what followed, as a coup d'état."

The same issue contained the Arabic translation of a recent op-ed by former U.S. Secretary of State Henry Kissinger, under the title "How The Sept. 11 Attacks Will Shape The World Order In The 21st Century." Kissinger's article confirms many of the suspicions raised by EIR about the intentions of the "transatlantic" power elite for forming a New World Order modelled on the Roman Empire, and for fomenting a "clash of civilizations" with Islam.

Also published in the same issue of Asharq Al-Awsat were several articles by prominent Saudi businessmen—such as Dr. Abdurrahman Azzamil-and Saudi lawyers, who were replying frankly to the slander campaign being waged against Saudi Arabia and Egypt by major Anglo-American mass media organs.

Asharq Al-Awsat, both in print and on the Internet, is the leading Saudi business daily, with the largest international readership among Arabic newspapers, a daily circulation of 236,500. It is published by the London-based Saudi Research and Marketing Ltd., and distributed in most Arab Gulf countries, North Africa, and all major cities in Europe and the United States.

Back to top